Over de functie
De projectcoördinator draagt de eindverantwoordelijkheid voor het goede verloop op het gebied van uitvoering, planning, budget en financiën van de toegewezen projecten.
Positie van de functie in de organisatie
De projectcoördinator werkt op de afdeling projecten, rapporteert aan de manager projects en is eindverantwoordelijk voor de correcte en tijdige realisatie van projecten. In die hoedanigheid geeft hij leiding aan projectteams.
Taken en verantwoordelijkheden:
De projectcoördinator is verantwoordelijk voor:
- Het op tijd, binnen budget realiseren en opleveren van de vereiste scope en kwaliteit.
- Het aanreiken van de juiste technische en/of organisatorische expertise vanaf de verkoopfase tot en met de oplevering.
- Het correct uitvoeren van de projectovereenkomst met de klant.
- De communicatie met de opdrachtgever, derden en de interne organisatie.
- Het monitoren van de voortgang en bijsturen waar nodig.
- Het opstellen, afgeven en bewaken van de planning.
- Het opstellen van de projectvoortgangssrapportages.
- De bewaking van het totale budget met betrekking tot uren, materiaal en projectkosten.
- Klanttevredenheid. Het in kaart brengen van de projectrisico’s en de uitvoering van risicobeheersing.
- Het bewaken van de klanttevredenheid gedurende het project.
- Het organiseren en voorzitten van projectvergaderingen (Overdracht, Kick-off, Projectmeeting, Close-out).
- Het op elkaar afstemmen van de verschillende disciplines.
- De informatievoorziening met de opdrachtgever, derden en de interne organisatie.
- De tijdige en correcte afhandeling van wijzigingen en meerwerken.
- Het verrekenen van meer- en/of minderwerk.
- De deel- en eind oplevering van het project.
- Het op tijd afroepen van de (termijn)facturen.
- Het uitvoeren van de projectevaluatie.
- Het coördineren van het project en het aansturen van het projectteam.
- Het beheer van de projectadministratie.
Bevoegdheden
De projectcoördinator is bevoegd om:
- Zelfstandig verbintenissen aan te gaan met de opdrachtgever tot een waarde conform de autorisatiematrix (Bill of Authorities).
- Projectteam vergaderingen te beleggen.
- Planningen af te geven.
- Het accorderen van wijzigingen en meerwerk tot een waarde conform de autorisatiematrix (Bill of Authorities).
- Het opvragen van voortgangsgegevens bij de betreffende afdelingen.
- Het afroepen van betalingstermijnen.
Opleiding en ervaring
- HBO werk- en denk niveau;
- Technisch inhoudelijke kennis van elektrotechniek, engineering, paneelbouw en installaties;
- Ervaring met de organisatie en uitvoering van multidisciplinaire projecten;
- Kennis van de relevante elektrotechnische normen en richtlijnen
- Goede beheersing van Office en MS project;
- Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal, mondeling en schriftelijk;
- B-rijbewijs.
Vaardigheden
- Verantwoordelijkheidsgevoel
- Organisatorisch vermogen
- Doel- en resultaatgerichtheid
- Leidinggevende capaciteiten
- Sterke communicatieve vaardigheden
- Analytisch vermogen
- Onderhandelend vermogen
- Vermogen om te motiveren en te stimuleren
- Commerciële vaardigheden
- Stressbestendig
- Hoge mate van zelfstandigheid
- Proactieve, klantgerichte houding
Wat biedt eReM: Naast een uitdagende, afwisselende en verantwoordelijke baan in een uitstekende werksfeer biedt eReM je het volgende:
- Een aantrekkelijk salaris met doorgroeimogelijkheden;
- De mogelijkheid om 32 uur per week te werken;
- De organisatie is aangesloten bij CAO Technisch Installatiebedrijf;
- 25 vakantiedagen + 13 ADV;
- 38-urige werkweek;
- Goede pensioenregeling met werkgeversbijdrage;
- Multidisciplinaire projecten in de procesautomatisering;
- Veelzijdige rol met veel ruimte voor eigen initiatief;
- Maandelijkse vrijdagmiddagborrels en leuke uitjes met collega’s.
Solliciteer direct
Ben jij de communicatieve organisator die een project leidt naar een voor alle betrokken partijen bevredigend einde en ben je enthousiast over de functie dan willen wij je graag ontmoeten. Stuur nu je CV en motivatie naar Jobs@erem.nl
Je kan ook jouw gegevens achterlaten via onderstaande formulier.